برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب آغاز به کار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران آرمین زارعی، خواننده جوان، بستری شد + علت بازیگر «بازی تاج و تخت» درگذشت + علت فوت عیادت وزیر ارشاد از «رضا رویگری» سریال «آکتور» از شبکه فرانسوی ـ آلمانی «آرته» سر در آورد! دورهمی هنرمندانه نسل جوان |  برپایی نمایشگاه نقاشی «پیرامون» در  گالری هنگام حضور در  جشنواره‌ها برای پیشرفت لازم است، ولی کافی نیست آواز پرنده‌های صبح (۲)
سرخط خبرها

نویسنده و کارگردان مشهدی: تولید آثار بومی مشهدی نیازمند حمایت جدی مالی است

  • کد خبر: ۱۳۰۱۴۹
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
نویسنده و کارگردان مشهدی: تولید آثار بومی مشهدی نیازمند حمایت جدی مالی است
یک اثر بومی اثری است که فرهنگ یک منطقه در آن جاری باشد اما این موضوع در مورد مشهد با کمی تفاوت رو‌به‌رو است چرا که مشهد یک شهر بین‌المللی است و نمی‌توان آن را محدود دانست.

سعید کریم‌پور| شهرآرانیوز، یک نویسنده و کارگردان سینما با تاکید بر اینکه اثر بومی مشهد اثری است که در آن فرهنگ و اخلاق رضوی جاری و ساری باشد، تاکید کرد: تولید چنین آثاری نیازمند حمایت جدی مالی است.

 

نویسنده و کارگردان مشهدی: تولید آثار بومی مشهدی نیازمند حمایت جدی مالی است

سیدمهدی رضازاده در گفت‌وگو با شهرآرا خاطرنشان کرد: یک اثر بومی اثری است که فرهنگ یک منطقه در آن جاری باشد اما این موضوع در مورد مشهد با کمی تفاوت رو‌به‌رو است چرا که مشهد یک شهر بین‌المللی است و نمی‌توان آن را محدود دانست. در واقع در این شهر از همه طوایف ایرانی و غیر ایرانی مقیم و از تمام طوایف جهانی زائر دارد. این شهر یک شهر دینی است و نمی‌توان برای آن لباس یا لهجه محلی خاصی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: به اعتقاد من مشهد یک شهر جهانی است که باید به آن با دیده جهان‌محوری نگریست. هر کسی که به این شهر عشق دارد، به نوعی مشهدی محسوب می‌شود.

نویسنده فیلم سینمایی «نیش» درباره مختصات تولید آثار فرهنگی در مورد مشهد گفت: فیلم‌سازی در مورد مشهد تنها به نمایش گذاشتن یک لهجه خاص نیست. حتی برخی تصور می‌کنند اگر برای زعفران فیلمی بسازند، محصول‌شان مشهدی است.

این نویسنده و کارگردان مشهدی اضافه کرد: در یک اثر مربوط به مشهد باید مسائل آن را در نظر گرفت و درباره معضلات و نیکی‌هایی که دارد در ارتباط با زائر و مجاور فیلم ساخت. البته نباید از یاد برد که برخی مسائل هم محدود به همین محدوده جغرافیایی است و می‌توان به آن نیز توجه کرد.

رضازاده با بیان اینکه مذهبی و دینی بودن ناچار مشهد است و نمی‌توان فیلمی در مورد مشهد ساخت که اثری از تشیع در آن نباشد، عنوان کرد: یک فیلم مشهدی باید رنگ و بوی رضوی و حس و حال امام رضایی داشته باشد. این مسائل نیز باید اصطلاحا به صورت زیرپوستی در یک اثر دیده شود. به عقیده من به طور کلی در یک اثر مرتبط با مشهد امام رضا(ع) باید به نوعی حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هنرمند مشهدی هنرمندی بدون حامی است، خاطرنشان کرد: برای تولید آثار بومی مشهد شهرداری می‌تواند سایر شهرداری‌های کشور را در جریان آثار خراسانی‌ها قرار دهد تا تولیدات آنان در سالن‌های سینمای شهرداری دیگر شهرها به نمایش درآید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->